Inauguracja nowego sezonu Formuły 1 zbliża się wielkimi krokami. Firma Pirelli opublikowała dzisiaj listę doboru mieszanek opon na pierwszy wyścig sezonu.

W sezonie 2019 włoski producent będzie dostarczał zespołom pięć rodzajów gładkich opon, po tym jak w zeszłym roku było to aż 7 mieszanek na suchą nawierzchnię. Wszystkie będą ponumerowane od C1 (najbardziej twarda) do C5 (najbardziej miękka).
Przed każdym weekendem wyścigowym, podobnie jak w zeszłym roku ekipy będą wybierać trzy rodzaje mieszanek dla swoich kierowców, ale w przekazie telewizyjnym oznaczone one zawsze będą jako miękka, średnia i twarda. Zabieg ten miał uprościć odbiór wyścigów F1 przez mniej zagorzałych fanów, ale czy to się udało pozostawiamy do oceny naszym czytelnikom...
Na pierwszy wyścig sezonu Pirelli nominowało mieszanki C2, C3 i C4.
Wzorem lat ubiegłych większość ekip agresywnie dobiera ogumienie, skupiając się głównie na bardziej miękkich mieszankach. Najbardziej agresywnie opony na GP Australii dobrało Renault. Jej kierowcy będą mieli po 10 kompletów opon C4.
Większość zespołów, w tym cała wielka trójka zdecydowało się zabezpieczyć dla swoich kierowców po 9 kompletów opon C4, oznaczonych kolorem czerwonym.
Ekipa Roberta Kubicy w tym kontekście podeszła do wyboru mieszanek konserwatywnie. Polak będzie miał tylko 8 kompletów opon czerwonych trzy żółtych i dwa białych. George Russell z kolei 1 zestaw białych, cztery żółtych i tyle samo, 8 czerwonych.
Przypominamy, że na GP Australii zespoły wybierały opon "w ciemno", w grudniu zeszłego roku, jeszcze przed pierwszymi jazdami nowymi bolidami.
05.03.2019 16:05
0
Nie uwzględniliście faktu, ze Williams będzie nadal testować, niestety
05.03.2019 18:06
0
Ciekawe co będzie z zawieszeniem Williamsa
05.03.2019 18:46
0
Czemu zmienili nazewnictwo opon? Dla mnie jest to trudniejsze nie łatwiejsze.
05.03.2019 19:39
0
Może Williams powinien dostać więcej kompletów, żeby sobie spokojnie potestowali?
06.03.2019 09:12
0
@2. OrangeKart Nie wiem co widzisz trudnego. Jest 5 rodzajów mieszanek, C1, C2, C3, C4 i C5, gdzie C1-najtwardsza, C5-najbardziej miękka. Na każde GP Pirelli wybiera z nich 3. I wtedy najtwardsza ma biały kolor, średnia żółty, a najbardziej miękka czerwony. Dla przeciętnego widzą wystarczy wiedzie że biała to twarda a czerwona najbardziej miękka. Nie musi wiedzieć czy ta najtwardsza to C1, C2 czy C3 bo i po co. Kto będzie zaciekawiony to sprawdzi. Wszystko jest proste i przejrzyste.
06.03.2019 09:13
0
Sorry miało być do @3. KonGo_06.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się